vineri, 31 iulie 2009

Ce este mai important in viata?

Sunt o vaca. Una frumoasa, grasa, baltata si laptoasa.Viata mea incepe pe o pajiste si se termina intr-un abator.Sunt tratata frumos cat sunt mica, mai ales in cazul in care sunt buna de prasila (adica si tatal si mama mea au fost).Copiii ma mangaie si ma insotesc in fuga zglobie printre celelalte surate.Sunt tratata si mai bine dupa ce imi fac datoria fata de stapan si puiesc, apoi dau lapte, cat mai mult lapte, de parca as fi facuta numai din lapte si m-as putea stoarce.Apoi incep sa apara optiunile, nu totdeauna favorabile mie.Varianta in care sunt trimisa la pasune, sa puiesc din nou, mi se pare cea mai logica si naturala. Dar mai exista varianta in care puiul meu a crescut si ma va inlocui, eu ajungand la un alt stapan sau la abator.
Sunt o vaca, se presupune ca ar trebui sa hranesc oamenii.Si o fac, chiar si dupa moarte.Chiar si hranind generatii intregi de copii razgaiti care nu vor sa bea lapte sau sa manance carne.Ce stiu ei cat de mult mi-ar fi placut mie iarba verde si puitul in continuare, dar daca trebuie sa fiu eu aceea care se sacrifica, fie.
Sunt totusi o vaca ce isi pune intrebari.Existentiale. Ce e mai important pentru mine?Viata mea, puii mei, hranirea altora cu iluzii sau faptul ca nu am nicio optiune, sunt prizoniera unui sistem si a unor cadre predefinite in care ma zbat spre supravietuire.Chiar si cu laptaritul si puitul nu as fi de acord decat cu mentiuni.Dar nu am optiuni.Sunt doar o vaca si asa am sa mor.

Niciun comentariu: